Oh yeah f#$*ing-A right I just did that!!!

sirhrmechanic

Command Sgt. Major
Belligerents
Feb 23, 2010
12,350
23,008
219
54
The Snobbiest Town in The Snobbiest State in the N
So for a least 5 years, I have been trying to find a Cold-War Era Civil Defense Air Raid Siren that had an audible radius of at least 10 miles.

Well, bi%$-h-ass snobby neighbors... I just got one. Not one of the Hemi-powered Chrysler units, but a 3HP Federal Electric that will alert the neighborhood to inbound nukes (or annoy the neighbors when they blow off fireworks at midnight)... and it's mine, all mine!

Hot damn.... This is going to be a great project to refurbish and get it working right. Combined with my Navy Aldis lamp (you can jack a deer a mile away with it)... gonna make Schloss Nitrocellulose like an Atomic-age disco palace!

I am, literally, cackling!

Cheers,

Sirhr
 

sirhrmechanic

Command Sgt. Major
Belligerents
Feb 23, 2010
12,350
23,008
219
54
The Snobbiest Town in The Snobbiest State in the N
I have a bunch of douch-bag neighbors who spend the summer blowing off fireworks at 11 PM all summer because they have money to burn.

So when they start off fireworks, I am going to turn on the Air Raid Siren until the fireworks stop... and then the next morning at 6am. i will publish an ad in the paper announcing this fact...

Bring it on, bitches!

Cheers,

Sihrr
 

cornhusker86

C Co. 3/63 2nd. Bgd.
Belligerents
Oct 20, 2012
280
408
69
Red Michigan
I have a bunch of douch-bag neighbors who spend the summer blowing off fireworks at 11 PM all summer because they have money to burn.

So when they start off fireworks, I am going to turn on the Air Raid Siren until the fireworks stop... and then the next morning at 6am. i will publish an ad in the paper announcing this fact...

Bring it on, bitches!

Cheers,

Sihrr
I may have to get one of those! We have the same problem in the summer. Lots of folks from down state have cabins on the lake where I live. We don't have a fulltime cop, so these asswipes behave as if there are no laws and if there were, they don't apply to them. Nothing like fireworks and loud parties during the week when a guy has to get up early for work...
 

Strykervet

Resident Phoenix Eye and Dim Mak Instructor
Belligerents
Jun 5, 2011
3,594
1,906
219
43
Pierce County, WA
Hemi? Yeah, let me know when you get serious about sirens!

7043089

Lion King Defender, the loudest siren ever sold at 130dB @ 35m. 220hp Cummins and it's on wheels. Looks even cooler in camo! Imagine driving this fucker down the street?

Seriously though, that's cool as shit Sirhr --you always have the coolest toys! If I'd known you were looking I'd have said check N. Alabama. Between Redstone arsenal and tornadoes and Brown's Ferry, they got it covered. All different types too and probably one of those Chrysler units --wouldn't surprise me.
 

FatBoy

Chris Hayes, Nashville TN
Belligerents
Jul 29, 2001
1,065
534
219
45
Nashville, Tennessee
I'd say you're gonna get the cops called on you but.........


Curious how this is going to go down. What's the closest .mil base? You think they'll be able to hear it? Of course, nobody there is going to be old enough to know what it is :)
 

SharpsNitro

Full Member
Belligerents
Jan 22, 2013
452
110
49
Arizona
You scare me sir!;)

You remind me of the guy I was talking to a couple of years ago, we were standing next to his Dodge truck and he goes “check this out”, he then proceeds to remotely actuate the horn, which was from a diesel locomotive.:oops:
 
Reactions: ZG47A

demolitionman

Major Hide Member
Belligerents
Feb 26, 2013
1,105
368
189
Ohio
I’m tag’n in on this....patiently waiting for fireworks to start going off near Sirh’s home twenty. Keep us posted when you get to turn volts into fuck you decibels.
 

sirhrmechanic

Command Sgt. Major
Belligerents
Feb 23, 2010
12,350
23,008
219
54
The Snobbiest Town in The Snobbiest State in the N
I'd say you're gonna get the cops called on you but.........


Curious how this is going to go down. What's the closest .mil base? You think they'll be able to hear it? Of course, nobody there is going to be old enough to know what it is :)
I already sent them a picture... they want to come up when I test it. Nearest base is Camp Johnson and the Underhill firing range. I can hear their 50s all the time. They will be able to hear this!

Freedom!

Cheers, Sirhr
 

sandwarrior

Gunny Sergeant
Belligerents
Apr 21, 2007
4,901
583
219
in yooperland
You scare me sir!;)

You remind me of the guy I was talking to a couple of years ago, we were standing next to his Dodge truck and he goes “check this out”, he then proceeds to remotely actuate the horn, which was from a diesel locomotive.:oops:
That's why I mostly wear sweatpants. In case I shit myself when something like that happens I can get down the road a ways before anyone notices.o_Oo_O...🆒
 

sirhrmechanic

Command Sgt. Major
Belligerents
Feb 23, 2010
12,350
23,008
219
54
The Snobbiest Town in The Snobbiest State in the N
YouTube video, or it didn’t happen.......... ;):LOL:

OBTW........have you considered putting a VFD on it ? You could make it sing Jingle Bells or Ride of the Valkyries at 3 AM with very little effort. Call me, I’ll be happy to help !.........:LOL::LOL::LOL:

Let me get it restored first... variable freq. hummmmmm....

Cheers, Sirhr
 

Strykervet

Resident Phoenix Eye and Dim Mak Instructor
Belligerents
Jun 5, 2011
3,594
1,906
219
43
Pierce County, WA
You scare me sir!;)

You remind me of the guy I was talking to a couple of years ago, we were standing next to his Dodge truck and he goes “check this out”, he then proceeds to remotely actuate the horn, which was from a diesel locomotive.:oops:
Now I did that to an 89 Dodge Diplomat!
 

Kadams1563

Giver of Bad Advice
Belligerents
Feb 13, 2017
807
335
69
Imwhen everyone was putting train horns in their trucks and cars to scare the living hell out of you I say a guy mount a horn from a navy destroyer in the back of his truck. That mofo was so damn load and deep it would set car alarms off blocks away. No I realize that’s some shit Sirhr would do.
 

pmclaine

Gunny Sergeant
Belligerents
Nov 6, 2011
9,534
7,737
219
51
MA
You got no Top-Hat on your CD Siren .
If it similar or a ( Federal model T-5 ) . .go to about ( 11:50 ) of this Vid. ... and your neighbors will be loving :love: .. on this .
https://www.youtube.com/watch?v=ncutrrjM0Lw
.

The Thunderbolt at 18:18 is the one I have seen before on some restoration show.

The Thunderbolt is cool as hell.

Truth be told though the sound of any of them, even though Ive never been warned by one, gets me on edge.
 

equilibrium

Sergeant of the Hide
Belligerents
Minuteman
May 11, 2018
171
139
49
Cool stuff. As said, hook it up to a VFD and play the Star Spangled Banner anytime you hear fireworks
 

spife7980

Luchador
Belligerents
Feb 10, 2017
4,850
1,841
119
Central TX
Hemi? Yeah, let me know when you get serious about sirens!

View attachment 7043089

Lion King Defender, the loudest siren ever sold at 130dB @ 35m. 220hp Cummins and it's on wheels. Looks even cooler in camo! Imagine driving this fucker down the street?

Seriously though, that's cool as shit Sirhr --you always have the coolest toys! If I'd known you were looking I'd have said check N. Alabama. Between Redstone arsenal and tornadoes and Brown's Ferry, they got it covered. All different types too and probably one of those Chrysler units --wouldn't surprise me.
I prefer the original
7043372
 

YF12A

Private
Minuteman
Dec 13, 2017
76
58
24
Sirhr, I am now finally JEALOUS! There was one of these big Civil Defense rotating horns near my house next to my High School, T.C. Williams, the one in the movie Remember the Titans, (the movie is mostly bullshit, I was there, '72 to '74 and knew Coach Herman Boone). When that Monster went off, not only did everyone literally jump 3 feet off the ground, every dog in the neighborhood just howled long after it turned off. Ahh, those were the days. Duck, and Cover!

Thanks for the memories, all the best!
 

Dougie308

Sergeant
Belligerents
Jul 28, 2011
530
399
69
St. Louis, MO
So for a least 5 years, I have been trying to find a Cold-War Era Civil Defense Air Raid Siren that had an audible radius of at least 10 miles.

Well, bi%$-h-ass snobby neighbors... I just got one. Not one of the Hemi-powered Chrysler units, but a 3HP Federal Electric that will alert the neighborhood to inbound nukes (or annoy the neighbors when they blow off fireworks at midnight)... and it's mine, all mine!

Hot damn.... This is going to be a great project to refurbish and get it working right. Combined with my Navy Aldis lamp (you can jack a deer a mile away with it)... gonna make Schloss Nitrocellulose like an Atomic-age disco palace!

I am, literally, cackling!

Cheers,

Sirhr
I bought a hand crank siren a while back specifically to screw with a few ass hats in my former neighborhood. It was wonderful! First time I used it was on the first Monday of the month when the test the system here so they would think it was official. From there I would use it at arbitrary times just to piss them off.